Napokon belül nem csak azok vezethetnek bivalyerős Minit, akik jogot szereznek arra, hogy vagyonokat fizetve autót béreljenek az X-Raid istállótól a Dakar-ralira vagy a Világkupára: a patinás márka az autógyártók Gran Turismo 6 őrülethullámát meglovagolva virtuális szuperautóval rukkolt elő, ráadásul a PlayStation konzolon nyúzható járgány fejlesztésében szerepet vállalt a terepraliból jól ismert Guerlain Chicherit is.

Noha a profi sízőből lett autóversenyző és stunt-pilóta az idei Dakaron nem Minivel, hanem egy – szintén az X-Raid által felkészített – Zebra Buggy fantázianevű konstrukcióval indult, továbbra is ezer szállal kötődik a márkához. 2013-ban egy speciális Minivel abszolválta például a történelem első, segítség nélkül végrehajtott teljes hátraszaltóját és ilyen verdákkal brillírozik a látványos stunt-videókban is.

Chicherit a virtuális Mini-szuperjárgánnyal

Meglepőnek a legkevésbé sem mondható, hogy a Mini bevonta a PlayStation 3-ra készült Gran Turismo 6-hoz fejlesztett virtuális szuperautó programjába is. A BMW fennhatósága alá tartozó patinás brit márka frissen csatlakozott ahhoz a hullámhoz, amely jelenleg igazi őrület az autógyártóknál: a szimulátor fejlesztői felkérték az autóipar nagyágyúit, hogy alkossanak autókat a programhoz és a többségük élt is a lehetőséggel, így a Minit megelőzően már bemutatta virtuális szuperjárgányát többek között a Mercedes, az Aston Martin, a Volkswagen, az Audi, a Lamborghini, a Nissan és az Infiniti is.

Mini Clubman Vision Gran Turismo 

Mint a Mini által közreadott videóból kiderül, Chicherit közreműködött a Clubman Vision Gran Turismo megalkotásában. A kizárólag szimulátoron elérhető verdát 395 lóerős motor hajtja, amely mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 kilométer/órára. A hatsebességes, szekvenciális váltó a motor erejét az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően mind a négy kerék felé továbbítja, minden helyzetben garantálva az optimális erőátvitelt, miközben a fokozatok közötti váltás szempillantás alatt végbemegy a kormánykerék mögé helyezett váltófülekkel. A teljes mértékben állítható első és hátsó lengéscsillapítók eközben biztosítják az optimális kapcsolatot az úttal. A virtuális versenyautó végsebessége 290 kilométer/óra, de ez a váltó áttételezésétől is függ.

Chicherit teljes hátraszaltója a Minivel

Az újdonság a Mini közlése szerint a szimulátor márciusi frissítésével válik majd elérhetővé. A tereprali és a kaszkadőrmutatványok mellett a ralikrosszban is egyre inkább elmélyedő Chicherit a videóban jókora mosollyal hajkurássza a Clubman Vision Gran Turismót, ami garancia lehet arra, hogy a virtuális száguldozás fanatikusainak nem okoz majd csalódást a Mini új „portékája”.

Fotók: Mini, X-Raid