Hosszabb, szélesebb, alacsonyabb és remélhetőleg sokkal, sokkal versenyképesebb: így írja le a Peugeot gyári csapata a 2016-os Dakar-ralira továbbfejlesztett versenyautót, a 2008 DKR-t, amelytől azt remélik, hogy alkalmas lesz az idei csorba kiköszörülésére…

 

Mint ismeretes, a Peugeot a januári Dakaron csúnyán leégett a nagy dérrel, dúrral beharangozott terepralis visszatérés során, a gyártó ugyanis hiába adta a 2008 DKR típusjelű buggy-t olyan legendák kezébe, mint minden idők legjobbja, Stephane Peterhansel, vagy épp Carlos Sainz és a többszörös motoros győztesből autóssá avanzsált Cyril Despres, egyiküknek sem volt semmi esélye a Mini és a Toyota-Overdrive élmenői ellen. A kudarc után fejlesztgetéssel töltötték az utóbbi nyolc hónapot, az eredményt pedig kedden tárták a nyilvánosság elé.


Az előző verzióhoz képest a megújult 2008 DKR hosszabb, szélesebb és alacsonyabb lett, aerodinamikai tekintetben optimalizálták (erről árulkodik a motorháztetőn és a tetején látható légbeömlő), ugyanakkor újratervezték a futóművet és javítottak a súlyelosztáson is. A kocsi szíve továbbra is egy 3 literes, V6-os, duplaturbós dízel erőforrás, amelynek teljesítményét a szűkítő-előírások ellenére is sikerült javítani.

Az új 2008 DKR tesztelésében mindhárom pilóta részt vett, ám a program legutóbbi szakaszában megosztották az erőforrásokat: míg Peterhansel és Despres egy átmeneti modellel élesben, a China Silk Road Rally megnyerésével folytatták a munkát, addig Sainz magányosan pakolta a tesztkilométereket a frissebb leleplezett kocsiba marokkói terepen.



„Nincs egyetlen nagy változás a kocsi, sokkal inkább több apró evolúció van minden területen, amelyek együtt eredményeznek javulást” – mondta a sportigazgató, Bruno Famin, akinek a januári kudarc után állítólag az állásáért is aggódnia kellett. „Nagy figyelmet fordítottunk a karosszériára és az aerodinamikára, ami a kocsi külsején is megfigyelhető, míg a motor és a futóm terén elvégzett munka kevésbé látható. Az eddigi tesztek eredményei és a legutóbbi, kínai versenyen elért kettős diadalunk is azt mutatja, hogy jó irányba haladunk.”

Famin szerint a mostani Dakar-felkészülés lényegesen hatékonyabb, mint az előző volt: „Nem is igazán lehet összehasonlítani a kettőt, mert tavaly először csináltuk és minden új volt számunkra. Azt természetesen soha nem lehet kijelenteni, hogy teljesen készen állunk a Dakarra, mert soha nem tudhatod, hogy milyen kihívással találod szembe magad, de annyi bizonyos, hogy most sokkal inkább készen állunk, mint egy évvel ezelőtt” – fogalmazott a szakember.


Peterhansel, Sainz és Despres biztosan a Peugeot kötelékében hajt majd a jövő évi Dakar-ralin, de korábban számos pletykát lehetett hallani a keret bővítéséről. Az új 2008 DKR-at bemutató kommünikében az oroszlános márka utalást sem tett ilyesmire, azonban terepralis berkekben hosszú hónapok óta tartja magát az a spekuláció, hogy a kilencszeres ralivilágbajnok, jelenleg a WTCC-ben a Citroen kötelékében hajtó Sebastien Loeb is csatlakozik a másik három muskétáshoz. A francia klasszis a 2008 DKR tesztelésében is részt vett, az év közben több ízben is bekapcsolódott a munkába Marokkóban.

Fotók: Team Peugeot Total