Két futamra szól az a néhány nap múlva bejelentésre kerülő megállapodás, amelynek keretein belül a kamionos tereprali két fenegyereke, Ales Loprais és Gerard de Rooy együtt vadászik majd a Kamazokra a holland pilóta Iveco-együttesének kötelékében – tudta meg a Tereprali Blog. 

 

A kedden kiszivárgott, ám hivatalosan csak április 8-án, egy prágai sajtótájékoztatón bejelentésre kerülő szövetség az októberi Marokkó-ralira, valamint a jövő januári Dakar-ralira szól: előreláthatólag az afrikai Világkupa-futam lesz az első olyan viadal, amikor a cseh nagyágyú a holland pilóta gárdája által épített Ivecóval áll rajthoz, s nyilvánvalóan ez lesz a 2016 első napjaiban startoló nagy dél-amerikai Kamaz-hajsza főpróbája.

Loprais és De Rooy a kamionos műfajt totális uralom alatt tartó tatárföldi gyártó két legkomolyabb ellenfele volt az utóbbi években, így a közös programtól érthető módon mindkét pilóta sokat vár. A cseh versenyző – aki az idei Dakaron kényszerűségből rajtolt a Veka-MAN kamionjával, amelyet végül a 4. helyre repített, és ezzel a legjobb nem kamazos induló volt – évek óta fejlesztgeti a Queen 69 fantázianevű csőrös Tatra-konstrukciót, amelyet forrásaink szerint nem hagy magára.

De Rooy és Loprais csapattársak lesznek (Fotó: Facebook)


A pilóta-csapattulajdonos Tatra-bandériuma folytatja a munkát és a Queen 69 fejlesztését, Loprais pedig év közben több csehországi és szlovákiai tesztelésen is nyúzza majd a csőrös Tatrát, amelynek több komponensét - például a futóművét, lengéscsillapítóit és elektromos rendszerét - is kiváló magyar terepralis szakemberek készítették. Információink szerint a pilótát máris többen megkeresték, hogy szívesen bérelnék a csapat által épített és gondozott három kamiont az Africa Race-re, esetleg más futamokra és maga Loprais is tervez néhány évközi éles bevetést a csőrössel. Ha minden igaz, ezek közül az egyik az augusztusi magyar Világkupa-forduló, a Hungarian Baja lehet, ahol már tavaly is megtáncoltatta a Queen 69-et.