Újra akcióba lendül a Peugeot gyári csapata: az idei Dakar-ralin megejtett, csúfosra sikerült visszatérés után a francia armada a Világkupa-szereplést nem vállalta be, részt vesznek viszont az ősszel már harmadízben megrendezésre kerülő China Grand Rally-n, amelyet a Dakar és az Africa Eco Race korábbi főszervezője, Hubert Auriol rendez Ázsiában.

 

A Peugeot három vadonatúj buggy-ját hiába vezették olyan klasszisok, mint Stephane Peterhansel, Carlos Sainz és a motorosból a francia gyártó kedvéért autóssá vedlő Cyril Despres, a 2008 DKR-re keresztelt járgányok jobbára nevetség tárgyát képezték a januári, dél-amerikai Dakar-premieren. Az autók egyszerre voltak lassúak (az élmezőnyhöz képest, persze), megbízhatatlanok és kiforratlanok, így a sivatagi versenyzés világában a múltban szebb napokat is megélt márkánál nem éppen úgy alakult a nagy esemény, ahogyan remélték.



Talán nem véletlen, hogy nem vállalták a Világkupa-sorozatban való szereplést: noha ott is vannak a Dakar-felkészülésre kiválónak mondható, egyhetes sivatagi összecsapások, mint például az Abu Dhabi Desert Challenge, a Sealine Cross Country Rally és a Fáraó-rali alkotta hármas, ezeken az eseményeken fennáll viszont a veszélye annak, hogy a Peugeot-kat rendre elkalapálja a futamokat uraló X-Raid Mini és legfőbb üldözője, az Overdrive-Toyota is. Ez ugye marketing szempontból a legkevésbé sem lenne előnyösnek mondható… 

Auriol 2013-ban életre hívott kínai versenye érdemi alternatíva: augusztus 29-től szeptember 12-ig változatos terepen lehet száguldozni, népes, zömmel a helyi gyártók járgányait nyüstölő egységek alkotta mezőnyben, ráadásul a futam kellően távol van ahhoz, hogy kevés hír érkezzen, ha esetleg mégis balul sülnének el a dolgok. A különítmény az eseményen három helyett két autót indít, Peterhansel és Despres (akihez a Tereprali Blog márciusi előrejelzésének megfelelően új navigátor csatlakozik a Dakar-rali logisztikai igazgatói státuszát hátrahagyó David Castera személyében) kap esélyt Kína meghódítására.



„A versenyzőknek időről időre szüksége van az adrenalinlöketre és arra az érzésre, amely csak versenyzés közben van meg. Örülök egyébként, hogy visszatérhetek Kínába, ahol roppant változatosak a terepviszonyok. Néhány éve nagyon élveztem a Párizs-Koszva-Peking ralit, amikor nyugatról keleti irányba haladva keltünk át az országon. Emlékszem, hogy milyen sok út közül lehetett választani. Nem tudom, hogy most is megyünk-e majd azokon a részeken, abban viszont biztos vagyok, hogy remek verseny lesz. A China Grand Rally egyébként egyre ismertebb verseny és bizonyos tekintetben talán még többet is ér, mint a Dakar” – nyilatkozta a tizenegy győzelmével Dakar-csúcstartó Peterhansel, akinek a Peugeot legjobbjaként egy szerény 11. helyezéssel kellett beérni a januári, dél-amerikai derbin.

Despres örül annak, hogy Castera személyében mostantól egy régi jóbaráttól kapja majd az útvonalinfókat száguldás közben, azt ugyanakkor nem felejtette el megjegyezni, hogy komoly konzekvenciákat kellett levonnia autóversenyzőként teljesített első futamból: „Amikor visszajöttünk a Dakarról, alaposan végiggondoltam a versenyt, a teljesítményemet és ennek fényében fogalmaztam meg az elvárásaimat. Az utóbbi időben jégen és versenypályán is sokat autóztam, így immáron autósnak, nem pedig motorosnak érzem magam” – fogalmazott a kétkerekűek között öt Dakart nyerő Despres. 



A hátsókerekes, 3 literes, V6-os, 340 lóerős biturbó dízel erőforrással hajtott buggy csapnivaló Dakar-szereplése miatt a szakmában elterjedt, hogy Bruno Famin sportigazgatót más szakemberekkel együtt eltávolítják. Ezt végül megúszták és lehetőséget kaptak az autó továbbfejlesztésére. 

„Motorteljesítmény és súlycsökkentés tekintetében sikerült előrelépnünk, de dolgozunk a futómű javításán, hogy az autó gyorsabb lehessen a nehezebb szakaszokon. Ezzel párhuzamosan a 2008 DKR-t elől és hátul is kiszélesítették nagyjából 20 centiméterrel, a tengelytávot is növeltünk nagyjából 20 centiméterrel, hogy javítsunk a stabilitáson. Utóbbi módosítás egyébként csak a 2016-os Dakarra lép érvénybe” – ecsetelte a fejlesztéseket Famin, aki megjegyezte: mostantól a jövő évi Dakarig minden egy hónapban bonyolítanak egy átfogó tesztelést.