Igaznak bizonyult a spekuláció, amely szerint a WRC-ből tavaly visszavonult Mikko Hirvonen megelégelte a korai nyugdíjat és dakaros elfoglaltság után néz. Az X-Raid kedden bejelentette, hogy a finn bepattan az egyik Mini All4Racingbe, amellyel előbb Világkupa-futamokon indul, majd januárban nekiugrik a dél-amerikai sivatagi show-nak is.

 

Mint arról a Tereprali Blog korábban beszámolt, Hirvonen titokban több tesztet is bonyolított a treburi egylet kötelékében. A marokkói kóstoló jól sült el, így a Világkupa-sorozat rövidesen elkezdődő újabb fordulójától, a spanyolországi Baja Aragontól kezdve a finn már élesben is megkezdheti a készülődést a Dakar-ralira.

A WRC-s karrierje során négy vb-ezüstöt gyűjtő pilóta navigátora a rutinos veterán, Michel Perin lesz: a francia – aki például Nani Romának is diktálta az itinert a 2014-es Dakar-siker idején – nem is olyan régen jelentett be a visszavonulását, ám az X-Raid kommünikéje szerint a közös teszt után nem tudott ellenállni a kihívásnak, hogy beüljön Hirvonen mellé. Az illusztris társaságba, többek között a terepralit jelenleg uraló Nasszer Al-Attijah mellé becsöppenő finn saját bevallása szerint a Dakarra alig fél évvel ezelőtt kezdett el összpontosítani, az All4Racinget pedig nagyon élvezi.

„Természetesen a kocsi és a terep teljesen más, mint amihez a WRC-ben voltam szokva. A WRC autó sokkal precízebb és sokkal könnyebben vezethető, ugyanakkor képtelen lenne elmenni olyan helyeken, ami a Mininek meg sem kottyan. A Mini erőssége és szívóssága egyébként elképesztő. Néha nagyon durva területen kell mennünk és hihetetlen, hogy ez a kocsi mennyi mindent kibír. A gyorsaság nem probléma számomra, de vannak még olyan területek, ahol nem mindig jól mérem fel az autó határait. El kell mondanom egyébként, hogy a hosszabb szakaszok fizikálisan jóval megterhelőbbek annál, mint amellyel más, hagyományos sportágakban meg kell birkózni” – fogalmazott az északi pilóta.

Sven Quandt, az X-Raid tulajdonos-csapatfőnöke méltatta Hirvonen tesztteljesítményét, ugyanakkor óvatosságra intett: a szakember szerint nem szabad túlzott elvárásokat támasztani a más területen már bizonyított, ebbe a sportágba viszont most fejest ugró pilótával szemben. „Nem szabad túlzott elvárásokat megfogalmazni a dakaros bemutatkozással kapcsolatban. Mikkónak rengeteg tapasztalatot kell szereznie, mert a Dakar egyedi esemény. Másrészt viszont Michel egy roppant rutinos navigátor, aki számos területen tud segíteni neki” – fogalmazott a szakember.

Aligha lehet kétséges, hogy Hirvonen terepralis bemutatkozását tényleg csak az tudná felülmúlni, ha a Peugeot végre bejelentené, hogy indítanak egy negyedik 2008 DKR-t és annak volánja mögé Sebastien Loeböt ültetik. Ha minden igaz, az utóbbi hetekben több sivatagi tesztet is teljesítő WRC-hős, jelenlegi WTCC-versenyző Dakar-indulásának megerősítésére sem kell már túl sokat várni.