Vlagyimir Vasziljev, az FIA terepralis Világkupa-sorozatának címvédő-listavezetője az évad átigazolását hajtotta végre: az orosz pilóta a domináns Minitől a nagy rivális Toyota-Overdrive kontingenshez pártolt át, a hétvégi Italian Baján pedig be is mutatkozik a különítmény kötelékében. Ennél nagyobb fordulatra aligha lehetett számítani az évad európai szakaszának kezdete előtt.

 

Vasziljev és navigátora, Konstantin Zsilcov a teljes tavalyi szezont az X-Raid istállónál húzták le, az egyik Mini All4Racing fedélzetén megnyerték a Világkupát. Az idei szezon első négy futamán is a treburi alakulat mesterművével vettek részt: nyerni csak egyszer tudtak, amikor a rivális márkatárs Nasszer Al-Attijah-t az Abu Dhabi Desert Challenge végellenőrzésén a rúgóúttal kapcsolatos problémák miatt megfosztották az első helytől, de így is vezetik a ponttáblázatot. Az orosz tandem mostanáig 155 pontot gyűjtött, így 35 ponttal előzik meg Al-Attijah-t.

Már Vasziljev színeiben a Toyota Hilux Overdrive...


„Üdvözöljük Vlagyimirt és Konstantint a csapatban, már várjuk, hogy együtt dolgozzunk velük Olaszországban” – köszöntötte a csapatot váltó párost a Toyota-Overdrive vezére, Jean-Marc Fortin. „Erős versenyzői összeállítással készülünk erre a futamra, valamint a nyári Baja-versenyekre. Ezeken korábban kimagaslóan jól szerepeltünk. A lassabb, sivatagos futamok már mögöttünk vannak és bízunk abban, hogy a Hilux-szal zsinórban harmadszor is győzhetünk az olaszországi futamon, továbbá sikeresek lehetünk az előttünk álló hetekben ránk váró versenyeken is.”

A Toyota-Overdrive a tereprali világában az X-Raid Mini egyetlen számottevő ellenfele, mégis különösnek hathat, hogy a Világkupa-címvédő miért épp szezon közben igazol át egyik topkülönítménytől a másikhoz. Vasziljev - aki a Gazprom érdekeltségi körébe tartozó G-Energy kenőanyag márka támogatásával versenyez – nem indokolta a váltást, ám a Tereprali Blog információi szerint erre két nyomós oka is volt. Egyrészt az, hogy lejárt a szerződése az X-Raiddel, másrészt pedig az, hogy a portékáit táncba vivő pilótáktól híresen sok pénzt váró treburi különítmény a tavalyi nagy siker ellenére is jócskán felsrófolta az orosz pilótával szemben megfogalmazott pénzügyi elvárást. Vasziljev és menedzsmentje állítólag célszerűbbnek látta váltani, s bár a megállapodás részleteiről a pilóta, valamint a Toyota-Overdrive is hallgat, úgy tudjuk, hogy hosszabb távú kooperációban reménykednek.

Vlagyimir Vasziljev, a Világkupa címvédője


Ahogyan Fortin csapatfőnök is említette, az Italian Baján valóban túlerőben lehetnek a Hiluxok: Vasziljevék mellett az Overdrive-nál áll csatasorba Marek Dabrowski, Reinaldo Varela, illetve Kanat Shagirov is. Ugyan nagy hiányzó lesz a gárdánál a ponttáblázat 3. helyén Dabrowskival holtversenyben állomásozó Yazeed Al-Radzsi, a Mininél még foghíjasabb lesz a felhozatal: az előzetes nevezési lista szerint az X-Raid kizárólag egyetlen versenyzővel, a Világkupa megnyerésére hajtó Al-Attijah-al támad az olaszországi derbin.

A péntektől vasárnapig tartó, 639 kilométer össztávú (ebből a szelektív szakaszok hossza 415,8 kilométer lesz) idei ötödik Világkupa-összecsapás népes nevezési listáján több magyar egység is szerepel. Ott lesz a hagyományosan Pordenone térségében tartandó megmérettetésen a hazai bajnokság listavezető párosa, a legutóbbi két hazai futamon Fazekas Károly és Szenáki László a BMW X6-ossal, Korda Erik és Csató Attila a HRX-Forddal, az olasz bevetésre navigátorként Farnadi Ágnest szerződtető Garamvölgyi Zoltán a Nissan Qashqaijjal. Szerepel a nevezési listán a Varga Imre, Szegedi Ferenc egység, valamint egy spanyol-magyar vegyespáros is: utóbbi Joan Roca Vila és Horn Albert alkotja, akik a Jean-Louis Schlesser és néhány kiváló magyar szakember együttműködésében megvalósult Schlesser GP-t viszik csatába.

Fotók: X-Raid, VRT