Noha a 2015-ös Dakar-rali már január 17-én lezárult, a mezőny európai tagjainak mostanáig kellett várnia arra, hogy versenygépeik visszaérjenek Dél-Amerikából. Szombaton kapta vissza hőn szeretett T2-es Toyota Land Cruiserét Sebestyén Sándor is.

Az, hogy a befutót követően a járgányok több mint egy hónapig hajóztak Európa felé, jól szemlélteti, hogy a Dakar az európai indulók számára borzalmas nehéz kihívás logisztikai tekintetben is. Egyebek mellett ez is szerepet játszik abban, hogy a hétvégén zajló Világkupa-évadnyitón meglehetősen foghíjas a mezőny: a legnagyobb csapatok közül csak a Mini, valamint a Toyota Hiluxokat versenyeztető Overdrive tudta vállalni, hogy néhány járgányát picit hamarabb hazajuttatja és versenykész állapotban küldi csatába a most hétvégén zajló oroszországi Northern Forest Baján.

Újra itthon a Toyota-armada

Sebestyén Sándornak, az autós Dakar-mezőny magyarjának még várnia kell arra, hogy újra hadrendbe állíthassa T2-es, azaz szériakategóriás Toyota Land Cruiserét, ám a túrkevei versenyző - aki szennyezett üzemanyag miatt az utóbbi két év sikeres szereplése után ezúttal nem tudta befejezni a sivatagi derbit – már annak is örül, hogy végre visszakapta versenyautó-flottáját.

„A mai napon megérkeztek a versenyautók a Dakarról, várják a teljes felújítást. A hazaszállításért köszönet a Qualitrans cégcsoportnak és Kovács Mikinek” – írta a személyes Facebook-oldalára feltöltött fotókhoz Sebestyén Sándor, akinek szokás szerint Bognár József diktálta az itinert és egy mongol különítménnyel fennálló együttműködés keretein belül csatlakozott hozzájuk Damdinbaljir Jargalsaikhan is.

Sebestyénék az Atacamában

Két másik T2-es Toyota is a Sebestyén-különítményhez tartozott a Dakaron: Szaller Zoltán, Farkas Nándor és a mongol Udiikhuu Byambatsogt szintén szennyezett üzemanyag miatt esett ki, míg a teljes egészében mongol trió, Namchin Lkhamaa, Udiikhuu Byambadelger és Batbold Surendorj a 62. helyen befutva sikeresen teljesítette a távot.

Mint arról a Tereprali Blog beszámolt: néhány napja különváltak Sebestyén és a műszaki kiszolgálást biztosító Sandlander útjai. A pilóta akkor még nem tudta megmondani, hogyan és milyen műszaki háttérrel folytatja a versenyzést, Facebook-üzenetét viszont érdekesen zárta: „Sebestyén Sándor, a TVSE Versenyzője” – szignálta a posztot, gyaníthatóan azt jelezve ezzel, hogy egyesületként a Túrkevei VSE kötelékében képzeli el a folytatást.

Fotó: Sebestyén Sándor