Szívműtét: ezzel a rövid indoklással tudatta az Overdrive-Toyota azt a tényt, hogy a Világkupa-sorozat címvédője, Vlagyimir Vasziljev miért nem indul a széria előző, spanyolországi futamán, s miért hagyja ki a hét végén esedékes újabb fordulót, a Hungarian Baját is. A Tereprali Blog csütörtökön megkérdezte az elitalakulat fővezérét, Jean-Marc Fortint is az orosz klasszis rejtélyes problémájáról.

 

„Mint arra a közleményünkben is utaltunk, Vlagyimir szívműtéten esett át” – mondta a 46 esztendős pilótáról érdeklődésünkre a belga szakember. „Túlságosan nem akarok belemerülni a részletekbe, maradjunk annyiban, hogy az egyik billentyű miatt kellett átesnie a beavatkozáson és az orvosok tájékoztatása szerint az ő korában már előfordulhatnak ilyen gondok. A legfontosabb az, hogy Vlagyimir rehabilitációja jól halad és várjuk vissza, a Hilux volánja mögé.”

Vlagyimir Vasziljev szívműtéten esett át


Vasziljev az idei évad közben pártolt át a nagy rivális X-Raid Mini kötelékéből az Overdrive-Toyotához: a címvédő orosz 21 ponttal vezeti az egyéni tabellát a Mini klasszisa, Nasszer Al-Attijah előtt, s előnyét még a távolléte első felvonása során, Spanyolországban is meg tudta őrizni, köszönhetően annak, hogy a katari rakéta műszaki hiba miatt nem fejezte be a futamot. A Hungarian Baján minden kétséget kizáróan Al-Attijah a legfőbb esélyes: a kétszeres Dakar-első korábban két ízben nyert a magyar Világkupa-futamon (legutóbb épp tavaly, egy Overdrive-Toyota volánja mögött..), így most a márkatársakon múlik, hogy életben tudják-e tartani a lábadozó Vasziljev címvédési esélyeit.

Az orosz három Overdrive-egységtől várhatja a segítséget. A lengyel Marek Dabrwoski magáért is harcol, mivel jelenleg a ponttáblázat 4. helyén állomásozik és lőtávolban van a 3. pozíciót birtokló, ám ezt a derbit kihagyó Reinaldo Varelához képest. A holland Bernhard ten Brinke az idei Dakaron a 7. helyre repítette a Hiluxot, amelyet most újra megpróbál bűvölni, a dán Jes Munk pedig először szerepel a különítménynél. Az északi pilóta hazája első olyan képviselője, aki már autóval és motorral is teljesítette a Dakart, egyesek szerint pedig a világ egyik csodájának számít, hogy jelenleg is versenyezhet, mivel 2013-ban olyan súlyos motorbalesetet szenvedett, hogy 15 napon át kómában feküdt.

Jean-Marc Fortin (középen) az Overdrive nagyfőnöke


Sokan hiányolják az Overdrive-Toyota többi menőjét, például a szaúdi Yazeed Al-Radzsit, akinek magyarországi indulásáról korábban lehetett pletykákat hallani, vagy épp Khalid Al-Qassimit, aki a WRC után a terepraliban talált magának új kihívást a belga alakulatnál: „Vannak olyan srácok, akik a sivatagi futamokat preferálják, azért nem csatlakoztak hozzánk erre a versenyre. Mi úgy gondoljuk, hogy a mostani felállásunk is képes komoly eredményt elérni, amivel természetesen Vlagyimirnek is sokat segíthetnek a többiek. Hogy mikor térhet vissza? Reményeink szerint minél hamarabb, de az októberi Marokkó-ralin már biztosan ott szeretne lenni. A tervek szerint az lesz a Dakar-felkészülés utolsó állomása számára…”- fogalmazott Jean-Marc Fortin.