Fazekas Károly nyerte a Riverside Baját, a tereprali-ob idei második, a Közép-európai Zóna Bajnokság értékelésébe is beszámító viadalát. A BMW X6-ossal versenyző korábbi kétszeres magyar bajnok több éve várt arra, hogy ismét győzelmet ünnepelhessen és a Sárvár térségében aratott diadal után megfújta harci kürtjét: idén harmadszor is bajnok akar lenni.

 

Legyen szó bármely autósport-műfajról, nincs annál szebb dolog, mint amikor a versenyző a saját maga által kigondolt és megépített konstrukcióval diadalmaskodik. Fazekasnak ez már a múltban is megadatott: előző autójával, egy X5-ös BMW-vel 2011-ben és 2012-ben is bajnok lett, a jelenlegi X6-ossal azonban a poklok kínját járta meg az utóbbi években, mire sikerült versenyképessé varázsolnia.

Balatonfüred szélvészgyors nagykövete 2012 óta várt az újabb sikerre


Míg a bugaci évadnyitón még csak ismerkedett az idei évre újra módosított autóval és új navigátorával, Szenáki Lászlóval, addig a Riverside Baján már a verseny elején sejteni lehetett, hogy ez a futam lesz az, amikor a balatonfüredi pilótának végre sikerül istenigazából megénekeltetnie az X6-ost. A szombati napot az élen zárták a 190 kilométer/óra feletti csúcssebességre képes piros fenevaddal, ám hátravolt még a zárónap, amelyet az Iseum-rali mezőnyével együtt, annak pályáin futottak: a duó a vártnál jobban kibekkelte a terepralis autók számára nem feltétlenül kedvező szakaszokat, így magabiztos győzelmet arattak.

„Ezúttal egy átépített autóval vágtunk neki a versenynek, aminek meg is lett az eredménye” –értékelt a futam végén Fazekas, aki győzelmével élre állt a magyar bajnoki pontvadászatban. „A terepralis szakaszokon sikerült elég előnyt szereznünk, így kifejezetten arra törekedtünk, hogy vasárnap biztonságos autózással megtartsuk azt. Nagyon örülök annak, hogy nemcsak megőriztük, hanem a duplájára növeltük az előnyünket. Jól jött ez a siker a magyar bajnoki pontversenyben, hiszen idén 2011 és 2012 után harmadszor is szeretném megnyerni az abszolút bajnoki címet.”

Fekete és Tóth a gondok ellenére dobogós maradt


Fazekas mögött 7 perc 27 másodperces hátránnyal a cseh Zdenek Porizek végzett: a Hummer-pilóta meglepően jól muzsikált és részben saját teljesítményének, részben pedig a címvédő magyar bajnokpáros, a Fekete Antal és Tóth György duó gondjainak köszönhetően sikerült a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző egység elé kerülnie. Porizek 2 perccel bizonyult gyorsabbnak a nyitónapot még az élen töltő magyar bajnokoknál. „Sajnos több ízben is kitolt velünk a technika ördöge, de úgy gondolom, hogy van okunk az elégedettségre, mert sikerült megtartani a dobogós helyezést. Fazekas Karcsinak gratulálunk a győzelemhez, nagyon megérdemelte, sokat dolgozott az autóján az utóbbi években” – fogalmazott a navigátor Tóth György, a Tereprali Blog állandó szakértője.

Porizek ezúttal elkapta a fonalat a H3 Evóval


A zárónap kétségkívül a Korda Erik, Nyirfás Julianna párosnak feküdt a leginkább: a ralis múltú pilóta és navigátor a HRX-Forddal mind a kilenc szelektívet nyerte, de mivel a szombati negyedik szakaszon ékszíjszakadás miatt kétórás időbüntetést kaptak, a huszáros teljesítmény sem volt elég ahhoz, hogy beverekedjék magukat a legjobb tíz közé. „Sajnos a két hiba már a verseny elején megpecsételte a sorsunkat és elvesztettük esélyünket a győzelemre, de ennek ellenére egy pillanatra sem adtuk fel, így már nemcsak azt tudjuk, hogy az autó képes a győzelemre, de úgy tűnik mi is képesek vagyunk nyerni, csak valamiért az égiek még nem akarják, hogy összejöjjön” –mondta a HRX-Fordot az idei évtől használó pilóta.

Kordáék hiába uralták a zárónapot


A Riverside Baja sajtóirodájának tájékoztatása szerint a motorosok mezőnyében az Európa-bajnoki pontokért küzdők közül a cseh Rudolf Lhotsky lett az első, míg a quadosok között a lengyel Arkadiusz Bernat végzett az élen. A magyar értékelésben a korábban a Dakaron is induló quados Somfai Mátyás bizonyult a legjobbnak. Nagy ellenfele, Hodola Richárd egy bukás miatt feladta a viadalt, ennek köszönhetően Horváth Laller végzett a második helyen, míg Pajer Csaba lett a harmadik. A szlovák quados hölgy, Sandra Ulrichova remek teljesítménnyel a 4. helyen zárt, míg az autósok között, a Challenge-kategóriában teljesítette a távot a mezőny egyetlen „színhölgy” párosa, Kapitány Dorottya és Pánczél Gyöngyi is.

A tereprali-ob és a Közép-európai Zóna Bajnokság június első hétvégéjén folytatódik a versenyzők egyik kedvenc menetével, a Gyulai Várfürdő Kupával.

Riverside Baja: a végeredmény

1. Fazekas Károly, Szenáki László – BMW X6 – 3:26:34
3. Zdenek Porizek, Marek Sykora – Hummer H3 Evo - +0:07:27
2. Fekete Antal, Tóth György – Toyota Hilux Overdrive – +0:09:29
4. Tomas Ourednicek, Pavel Vaculik - Hummer H3 Evo - + 0:09:47
5. Pjotr Bialkowski, Bartosz Momot – Hummer H3 Evo - + 0:16:06
6. Hangodi Zoltán – Klement Mosquito - +0:18:09
7. Lónyai Pál, Horn Albert – Nissan Pickup - + 0:25:43
8. Dariusz Jedlinski, Pjotr Oskwarek – Mitsubishi - + 0:32:36
9. Christof Danner, Nikolaus Huber – Puch - + 0:55:26
10. Megyeri Ákos, Csató Attila – Mitsubishi - + 1:06:44
11. Korda Erik, Nyirfás Julianna – HRX-Ford - + 2:17:31
12. Lukasz Lechowicz, Lukasz Soleczki – Nissan - + 4:52:28