Két olyan hazai pilóta, Fazekas Károly és Korda Erik is a felsőházban végzett a tereprali-ob idei szezonját megnyitó Duna Aszfalt Kupán, akik régóta szomjaztak némi sikerre. Győzelemre egyelőre egyiküknek sem volt esélye, de nem titkolták, hogy fellélegeztek a bugaci térségben szerzett tapasztalatok és eredmények hatására.

 

Fazekas Károly az egyik leggyorsabb versenyző a hazai terepralis felhozatalban, amelyet jól bizonyít a balatonfüredi pilóta 2011-ben és 2012-ben elhódított magyar bajnoki címe is. A versenyző előzetesen csak félve merte kimondani, hogy idén versenyképes lehet a 2013-ban használatba vett, a két bajnoki címet eredményező X5-ös BMW helyére lépő X6-os, ám a futómű-módosítások és egyéb változtatások jótékony hatásai végre láthatóvá is váltak. Erre szolgált bizonyosságul az évadnyitón elért 5. helyezés, valamint az, hogy az utolsó szelektív szakaszon a legjobb időtől mindössze 4 másodperccel elmaradva a 3. helyen végeztek navigátorával, Szenáki Lászlóval, aki szintén új fogaskerék a gépezetben.



„Most már egy picit mosolygósabb vagyok, mint korábban. Az utolsó szakaszunk egészen jól sikerült, már lassan kezdem elhinni az autónak, hogy megoldja magától a terepviszonyok adta problémák nagy részét. Picit úgy érzem, mintha már most jobb, kezelhetőbb lenne ez a kocsi, mint az X5-ös volt. Jobban ugrik és kevésbé orrol, de ez is volt a cél, ezért építettük meg ezt az új autót. Az X5-össel túlságosan sokat mentünk az első két keréken, és lehet, hogy a nézők ezt díjazták és nagyra értékelték, belülről viszont az egyáltalán nem egy kellemes érzés volt” – mondta a futam után Fazekas, aki megjegyezte: noha a verseny során háromszor is elkövették ugyanott, ugyanazt a túlcsúszásos hibát, az új másodpilóta is „kezd magához térni, egyre kevesebbet téveszt”.



Jutott sikerélmény Korda Eriknek és másodpilótájának, Nyirfás Juliannának is, akik első ízben versenyeztek új versenygépükkel, a Dakar-ralikról ismert HRX-Forddal. A pilóta a szombati második szelektíven a legjobb eredményt repesztette, így hosszú idő után először örülhetett szakaszgyőzelemnek és az új autóval való összecsiszolódási folyamat elején jónak, de legalábbis ösztönzőnek mondható az is, hogy a 4. pozícióban zárták az abszolút értékelést.

„Bár a verseny előtt bíztam benne, hogy fel tudunk állni a dobogóra, nem vagyok csalódott” – értékelt csapata közleményében Korda, aki elmondása szerint ötödik sebességi fokozat nélkül teljesítette az utolsó szelektív szakasz nagy részét. „Nehéz verseny volt, trükkös és nagyon hosszú pályákkal, rutinos komoly ellenfelekkel és autókkal. Ilyen mezőnyben a legkisebb hibáért is helyezésékkel fizetni, sajnos mi a szombati első pályán elvesztettük az esélyt a győzelemre, de annak azért örülök, hogy van mire építkeznünk a jövőben, megvannak az első sikereink a HRX-szel, így bizakodva várom a Riverside Bajat.”

Fotók: ifj. Polczer Miklós /Mick Sport Photo, Fazekas Motorsport