Átszabja a szezon hátralevő részére vonatkozó Világkupa-programját az X-Raid Mini kötelékében hajtó pilóta, Erik Van Loon: a holland a Dakar-felkészülésre kívánja fordítani a lehetőségek és a források zömét, ezért - sajnos - úgy döntött, hogy a megváltozott színezetű All4Racinggel nem áll rajthoz az évadból hátralevő rövidebb, párnapos európai futamokon.

 

Az idei Dakar-ralit a 4. helyen záró pilóta az évad első négy fordulója után 64 ponttal az egyéni tabella 5. helyén áll, holtversenyben a Toyota-Overdrive soraiban hajtó Reinaldo Varelával: az éllovas címvédő Mini-versenyzőhöz, Vlagyimir Vasziljevhez képest 91 egység a lemaradása, ami - valljuk be - nem tűnik ledolgozhatónak a hátralevő hat futamon. A holland éppen emiatt döntött úgy, hogy eredeti terveivel ellentétben a Világkupa-szezon hátralevő versenyei közül csak a Dakar-ralira nézve valamelyest releváns derbiken, a spanyolországi Baja Aragonon, valamint a Marokkó-ralin vesz részt.

Erik Van Loon letett a Világkupa megnyeréséről... (Fotó: X-Raid)


„Megpróbáltuk megnyerni a Világkupát, de tisztán látszik, hogy ez immáron nem lehetséges, számunkra pedig az a legfontosabb, hogy minél jobban felkészüljünk a Dakarra, ahol dobogón szeretnénk végezni” – közölte hivatalos honlapján Van Loon. „Navigátorommal, Wouter Rosegaarral együtt áttekintettük a versenynaptárat és arra a következtetésre jutottunk, hogy változtatnunk kell az eredeti terveinken. A Világkupa-menetrendben több olyan futam következik, amelyek pusztán pár naposak, ráadásul olyan domborzati viszonyok mellett rendezik ezeket, amely nem releváns a Dakarra nézve. Spanyolország persze más, mert ott mindenki ott lesz, aki számít, a Marokkó-rali pedig egy hétig tart, így tökéletes felkészülés a Dakarra.”

Ha Van Loon tartja magát a most felvázolt elképzeléséhez, akkor sajnos nem lesz jelen a Világkupa-sorozat következő versenyén, a hónap végén tartandó Italian Baján, valamint a spanyolországi menetet követő magyarországi, lengyelországi és portugáliai futamokon sem.  Mivel a július végén tartandó spanyolországi Baja Aragon és az októberi Marokkó-rali között túl sok a szabadidő, Van Loon kacérkodik a Peruban tartandó Desafio Inca elnevezésű viadallal, amelyet a Dakar-ralit is szervező ASO bonyolít: „Az a verseny dakaros területen zajlik, arrafelé hatalmasak a dűnék, ráadásul temérdek jó sztorit hallottam. Nagyszerű lenne, ha ott tudnánk indulni, de meg kell vizsgálnunk, hogy logisztikai tekintetben kivitelezhető-e. Ha nem, akkor egy másik hasonló, sok kihívást tartogató futamot kell keresnünk” – magyarázta a pilóta.

Ez volt a régi köntös, fent az új (Fotó: X-Raid)

Van Loon a legutóbbi, egyiptomi viadal óta új színezetet terveztetett a Mini All4Racingre és az alkotás saját meglátása szerint „brutál” lett. Közleményében a versenyző újfent nyomatékosította, hogy imádja jelenlegi versenygépét és makacsul kitart az X-Raid által tervezett, gyártott, forgalmazott és gondozott rakéta mellett.

„Számomra a Mini a legmegfelelőebb autó a Dakarra. Ez a kocsi még soha nem hagyott cserben, a technikai nagyon megbízható és érzem, hogy versenyről versenyre javulok én is. A Minivel Wouternek és nekem csakis egyetlen célunk lehet: dobogós helyen akarjuk befejezni a következő Dakar-ralit” – fogalmazott Van Loon, akinek akár már az idén januári dél-amerikai csúcsrangadón is összejöhetett volna a pódium: összesen 40 percnyi időbüntetéssel zárta a futamot, amely nélkül elvihette volna a bronzérmet a márkatárs lengyel Krzysztof Holowczyc elől…