Adam Malyszt a téli sportok hívei „a wislai sasként”, a síugrás koronázott királyaként ismerik, az autóversenyzés rajongói pedig tereprali-pilótaként, aki évről évre bőszen lépked előre a ranglétrán. A lengyel idén sem hagyja cserben népes rajongótáborát: az X-Raid kötelékében, egy Mini All4Racing volánja mögött száll harcba a Világkupa-sorozatban és a jövő januári Dakar-ralin is. 

 

A 37 esztendős sportoló a síugró karrierjének 2011-es lezárásával elkezdődött terepralis pályafutása során sokféle autót kipróbált. Az elején versenyzett Mitsubishikkel, majd sokakhoz hasonlóan az Overdrive által forgalmazott Toyota Hilux mellé tette a garast. Egy ilyen autóval aratta legelső autós győzelmét, amely érdekes módon hazánkhoz köti: az FIA által kiírt Közép-Európai Zóna Trófea 2013-as évadnyitója, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nagykálló térségében rendezett viadal volt az, amelyen autóversenyzőként először ünnepelhetett abszolút diadalt.

Malysz eddig csak hajkurászta a Miniket...

A Dakar-ralikon is folyamatosan javító polák - aki a 2012-es első részvételét egy 37. helyezéssel zárta, majd egy 15. és egy 13. helyezést hozott össze – az idén januári, dél-amerikai csúcsrangadóra az SMG kötelékében, a francia gyártó által fabrikált buggy-val állt rajthoz, ám a kaland csúnya véget ért: a verseny elején a kocsi kigyulladt és kiégett. Nagy valószínűség szerint a kedvezőtlen tapasztalat, valamint a multicégek nevével fémjelzett, egyre jobb  pénzügyi háttér vezetett oda, hogy a napokban kiderült: Malysz a tereprali legelitebb csapatának kötelékében, a Dakaron hosszú évek óta verhetetlen Minivel folytatja karrierjét.

„Régóta szemezek ezzel az autóval” – nyilatkozta a lengyel sportoló. „Alkalmam nyílt részt venni egy néhány napos tesztelésen és nagyon meggyőzőnek találtam a Miniben rejlő potenciált. Nagyon bízom abban, hogy idén a legelőkelőbb helyekért harcolhatunk az FIA Világkupa-sorozatában és ez jól szerepelünk majd a következő Dakaron is.”

Az SMG buggy-ja nem feküdt a lengyel ásznak

A karrierje kezdete óta Rafal Marton navigálásával versenyző Malysz a Világkupa első összecsapásán, az oroszországi Northern Forest Baján sok más nagyágyúhoz hasonlóan nem vett részt, a következő fordulóban, a március 27-én startoló Abu Dhabi Desert Challenege-en azonban már ott lesz a mezőnyben új játékszerével. A lengyel versenyző félelemérzete minimális, a tempójához pedig már régóta nem fér kétség, így csipetnyi optimizmussal már most ki lehet jelenteni, hogy nem túlzóak a Világkupa- és Dakar-szerepléssel kapcsolatban megfogalmazott ambiciózus célok.