Immáron biztos, hogy újabb, nemzetközi szinten is magasan jegyzett versenyautót láthatnak azok, akik kilátogatnak tereprali-ob 2015-ös szezonjának futamaira: Korda Erik és Nyírfás Julianna autót vált, a tavaly használt Nissan Qashqai után immáron egy HRX-Forddal szállnak csatába, reményeik szerint a bajnoki esélyekkel.

 


Noha a tereprali manapság nem épp a legnépszerűbb autósport-kategória Magyarországon, van egy olyan előnyös ismérve, amely egyetlen másik hazai versenyszériáról sem mondható: itt a hazai mezőnyben is olyan csúcskategóriás versenygépek szaladgálnak, amelyek a műfaj legrangosabb sorozatában, a Világkupában, valamint a Dakar-ralikon is a szó legszorosabb értelmében vett élmezőnyhöz tartoznak. Mini All4Racingünk ugyan nincs, ám Fekete Antal és Tóth György révén jelenleg egy Toyota Hilux Overdrive a címvédő négykerekű, Fodor Imre és Mesterházi Márk pedig a nemzetközi futamokon évről évre ígéretesebben teljesítő Ford Ranger Dakar egyik példányával repeszt a hazai bajnokikon.


Kordáéknak köszönhetően a lista tovább bővül, mégpedig egy HRX-Forddal: a holland Wevers Sport alkotását 5 literes, V8-as, nagyjából 350 lóerős Ford Mustang erőforrás repíti, gyökerei pedig nem máshol rejlenek, mint az egykoron világverő gyári Mitsubishi istálló utolsó gépében, a Racing Lancerben. A németalföldiek a „Mitsu” kivonulása után megvették a technikát, amelyben első körben kicserélték a motort, azóta pedig számos egyéb fejlesztést is végrehajtottak a konstrukción. Tavaly Nasszer al-Attijah is egy ilyen HRX-Forddal gyürkőzött neki a spanyolországi Baja Aragonnak, a mostanában a saját építésű Porsche Macanján dolgozó Lónyai Pál pedig a Hungarian Baján indult egy ilyen versenygéppel.


„A csapat építés mellett sokat dolgoztunk azon, hogy ismét egy újabb világszínvonalú technikát tudjunk Magyarországra hozni” – mondta Korda Erik csapata pénteki évadnyitó sajtótájékoztatóján. „Az autót fejlesztő holland csapattól kaptunk egy ajánlatot, kimentünk, megnéztük és rögtön beleszerettünk. Az első benyomások nagyon pozitívak, érezni, hogy egy minden porcikájában versenyautóval van dolgunk. Igazából a tavalyi autónkkal nem is lehet összehasonlítani, egy egészen más világ, legyen szó motorerőről, futóműről vagy kezelhetőségről. Nekem tavaly is a bajnoki cím megszerzése volt a célom, de sajnos a győzelemért akkor sem tudtunk harcolni, ha 110 százalékot adtunk ki magunkból. Most ez megváltozik, a technika úgy érzem adott, idén nekünk kell majd felnőni a feladathoz. Erre egy félnapos teszt nem volt elég, ezért a szezonkezdetig szeretnénk tovább folytatni az ismerkedést és a teszteket az autóval, hogy az évadnyitón már úgy állhassunk rajthoz, hogy minden esélyünk meglegyen a győzelemért harcolni.”


Korda - akinek együttese idén a tereprali mellett a raliban, a ralisprintben és pályaautós bajnokságokban is indít versenyzőket – navigátorként idén is a raliban 2013-ban Európa-bajnoki címet szerzett Nyírfás Juliannára számíthat, ráadásul a hölgy mostantól elsősorban a terepralira összpontosít. „Az idei évben Erik és tereprali élvez prioritást, ugyanis nem titok, hogy szeretnénk elhódítani a bajnoki címet” – vallotta be a másodpilóta. „Én is úgy érzem, hogy az autón nem fog múlni és már abba is beleborzongok, ha csak beleülök az autóba, úgyhogy el sem tudom mondani mennyire várom már, hogy Bugacon végre elrajtoljunk. Feladat azonban addig is van bőven, szeretnénk több tesztet is beiktatni még az első verseny előtt, hogy száztíz százalékos felkészültséggel vághassunk neki az évadnak.” 

A tereprali-ob menetrendje jelenleg is formálódik, ám az már biztos, hogy az évad a Kordáék által is említett Bugac Kupával rajtol majd el április 24-26-án.