Amatőr résztvevők is belekóstolhatnak a terepraliba a magyar bajnokság 2015-ös szezonja során: a szakág meghirdette a Challenge kategóriát, amelyben az április 24-26-án esedékes évadnyitó Duna Aszfalt Kupától kezdve bárki kipróbálhatja magát, aki eleget tud tenni a minimális követelményeknek.

 

Legyen szó bármilyen sportágról, az utánpótlás mindig fontos: különösen igaz ez a honi terepralira, ahol jórészt a gazdasági válság, valamint más tényezők megtépázták a versenyzői létszámot. A szakág vezetése a Challenge kategória útjára indításával a vérfrissítést próbálja meg elősegíteni és ennek jelei már a Bugacon és térségében tartandó Duna Aszfalt Kupán is láthatóak lesznek.

A Challenge kategóriában való induláshoz nem szükséges „éles” versenyautó: nevezhető minden olyan négykerék-hajtású, 3500 kg maximális össztömegű, B kategóriás jogosítvánnyal vezethető, zárt karosszériás gépjármű, amelyet a közúti forgalomban engedélyezett motor hajt és rendelkezik a közlekedésben való részvételhez szükséges engedélyekkel, biztosításokkal, jelzésekkel. A versenyzőknek szabályismereti vizsgát kell tenniük és napi licencet kell váltaniuk, míg a nevezési díj az ob-mezőny által fizetett nevezési díj legfeljebb 30 százaléka lehet. Nem túlzás kijelenteni, hogy az összes feltétel teljesítése nem kerül többe, mint amennyit egy kiadós péntek-szombat esti bulizás alkalmával ott lehet hagyni egy-egy középszintű éjszakai klub bárpultjánál…

Lehet tanulni a profiktól (Fotó: ifj Polczer Miklós)


A Challenge kategória indulói meghatározott átlagsebességű tájékozódást fejlesztő feladatsort teljesítenek a tereprali-ob mezőnye is által használt szelektív szakaszokon vagy -  a futamok rendezőjének döntése szerint – azok egy részén. „Ezen a szakaszon a rendező és a versenyigazgató egyeztetése után a TROB versenyzők átlagsebességének figyelembe vételével határozzák meg a Challenge Csoport csökkentett átlagsebességének mértékét. Az itt megadott átlagsebességhez legközelebb teljesítő résztvevő lesz az adott szakasz győztese. A kijelölt szakaszokon az On-line GPS nyomkövető segítségével, a versenyirányítás folyamatosan ellenőrzi a Challenge Csoport résztvevőit és előre nem közölt GPS pontokon mérheti az aktuális sebességet, amit a későbbiek során az értékeléshez is felhasználhat. A rendezvényen kijelölt, meghatározott átlagsebességű szakaszok eredményei, valamint az azokat összekötő (etap)útvonalak késései vagy korai érkezései határozzák meg a Challenge Csoport értékelését a rendezvény végén” – olvasható a részletes Challenge-szabályzatban.

A Tereprali Blog információi szerint biztosan lesznek Challenge-indulók a hazai évadot megnyitó, a Közép-európai Zóna bajnokság második fordulójaként tartandó Duna Aszfalt Kupán. Úgy tudjuk, hogy a bugaci pusztaságnak nekivág a versenyzői tapasztalatokat már több műfajban gyűjtő Kapitány Dorottya is.