Világhírű ménes, kurultáj és egyéb hagyományőrző rendezvények: Bugac és térsége eddig sem szűkölködött vendégcsalogató látnivalókban és eseményekben, április 24-26-án pedig tovább bővül a felhozatal, ott rendezik ugyanis a Duna Aszfalt Kupát, a tereprali-ob évadnyitóját, amely a Közép-európai Zóna Bajnokság (CEZ) menetrendjében is szerepel.

 

Mint arról a Tereprali Blog korábban beszámolt, az időjárás megtréfálta a hazai terepralisokat, így az ob-nyitány egészen mostanáig csúszott. Nemcsak a bugaci környék szépsége miatt érte meg várni az első viadalra: az összecsapás főszervezője, Csató Attila is látványos, élvezetes futamot ígér a résztvevőknek, valamint azoknak, akik kilátogatnak a nézői pontokra. 



„Az évadnyitó futamok hangulata mindig különleges és bízom abban, hogy ez a verseny még a szokásosnál is élvezetesebb lesz mindenki számára” – mondta a Tereprali Blog érdeklődésére a főszervező. „Nagy öröm, hogy a tereprali visszatérhet Bugac térségébe, amelyről a sportág hazai nagy öregjei szép emlékeket őrizhetnek, hiszen a legendás MAVAD Rali mezőnye is megfordult erre. Bugac és a többi érintett település önkormányzata végtelenül segítőkész, a szervezéshez tényleg minden segítséget és támogatást megkaptunk. Sokat dolgoztunk azon, hogy izgalmas pályákat jelöljünk ki és bízom abban, hogy a verseny úgy az indulók, mind a nézők számára is élvezetes és látványos lesz.”

Egy szösszenet a pályaírás időszakából (Fotó: Duna Aszfalt Kupa)

A Duna Aszfalt Kupa olyan attrakciót tartogat a versenyzőknek, amelyet itthon régen tapasztalhattak: „Manapság ritkán adatik meg, hogy igazán hosszú legyen egy-egy szelektív szakasz, itt viszont könnyedén sikerült összehoznunk egy 110 kilométeres pályát, amelyben sok az erdős rész és ezek a területek kifejezetten a Finn-ralira emlékeztetnek. A pénteki, 12 kilométeres szuperspeciál után szombaton délelőtt és délután is egyszer, egyszer kell teljesíteni a hosszú menetet, vasárnap pedig egy 94 kilométeres szakasszal zárul a futam, amelynek össztávja 385 kilométerlesz” – fogalmazott a főszervező.

Harcra kész a Fekete-Tóth bajnokpáros (Fotó: ifj Polczer Miklós )

Míg a nyitónapon a kecskeméti Gokart Hotel, addig szombaton és vasárnap a bugaci Táltos Lovaspanzió ad otthont a versenyirányításnak: utóbbi helyszín lesz a szervizpark is, az érdeklődők ott vehetik a szemügyre, hogyan zajlik a versenygépek műszaki karbantartása a hazai és a Közép-európai Zóna Bajnokság miatt hazánkba érkező külföldi különítményeknél. Az már most biztosnak látszik, hogy terepralis tekintetben csúcstechnikát láthatnak a nézők: a tavalyi bajnok Fekete Antal idén is a Dakar-ralikról jól ismert Toyota Hilux Overdrive-val száll harcba, a 2013-as bajnok Fodor Imre révén most is lesz Ford Ranger Dakar a mezőnyben, ráadásul - mint arról korábban beszámoltunk – Korda Erik révén egy HRX-Ford is látható lesz a hazai pályákon.

Afrika után Bugacon a Qualisport (Fotó: Qualisport)

„Túlzás nélkül mondhatom, hogy nagyon magas színvonalú lesz a Duna Aszfalt Kupa mezőnye, a Mini kivételével minden terepralis csúcstechnika rajthoz áll” – mondta Csató Attila, aki bizakodó a külföldről, a CEZ-pontvadászat miatt érkezők létszámával kapcsolatban is. „A közép-európai zónába tartozó országokból biztosan jönnek az élmenők és izgalmasnak ígérkezik az is, hogy az autók, motorok és quadok mellett lesz egy Scania versenykamion is a mezőnyben. Kovács Miklós és az Africa Race dobogójának minden fokát megjáró Qualisport számára ráadásul tényleg hazai lesz a terep, hiszen Kalocsán van a központjuk.”