Marc Coma, a KTM kiválósága idén januárban aratta ötödik Dakar-győzelmét, s egyre többen teszik fel a kérdést a 38 esztendős ásznak, hogy követi-e korábbi nagy riválisát, az idei évtől a Peugeot gyári csapatánál versenyző Cyril Despres-t az autósok mezőnyébe. A „katalán rakéta” nem veti el az ötletet, de saját bevallása szerint 80 százalékban még mindig motorosnak érzi magát.
„Felhívtam, és mondtam neki, hogy ’Hé, Cyril, jól kell szerepelned, hátha én is kapok valami jó lehetőséget!” A tavalyi Forma-1-es Spanyol Nagydíj paddockjában Coma a Tereprali Blog érdeklődésére ezekkel a szavakkal nyugtázta azt, hogy nagy riválisa, Despres a Peugeot kötelékében kettőről négy kerékre nyergelt át. Azóta a KTM-es menő begyűjtött egy vb-címet, a hatodikat, januárban pedig ötödször is megnyerte a Dakart, így nem véletlenül feszegetik egyre többen azt, hogy számára is eljött az ideje a váltásnak.
Coma nem zárja ki teljes egészében, hogy vált (Fotó: Red Bull)
Az autósok között Coma is új motivációt találhatna magának, hiszen motorral és autóval eddig csak három igazi nagyágyúnak, Hubert Auriolnak (1981-ben és 1983 motorral, 1992-ben autóval), Stephane Peterhanselnek (1991-ben, 1992-ben, 1993-ban, 1995-ben, 1997-ben és 1998-ban motorral, 2004-ben, 2005-ben, 2007-ben, 2011-ben és 2013-ben autóval), illetve Nani Romának (2004-ben motorral, 2014-ben autóval) sikerült Dakart nyernie. Maga az érintett sem vitatja, hogy az autós szerepvállalás szóbajöhet, ám szerinte túlságosan korai lenne a váltásról beszélni.
„A pályafutásom olyan szakaszban jár, amikor értékelnem kell azokat a lehetőségeket, amelyeket a jövőre vonatkozóan kapok. Arra is jó okom van, hogy folyatassam a motorozást, de akár arra is, hogy négy kerékre váltsak. Tény, hogy vannak tárgyalások és valamikor döntenem kell, de most még nem foglalkozom ezzel. Jelen pillanatban motorversenyzőnek érzem magam. Fizikálisan fitt vagyok, motivált, nemrég nyertem és nem látom okát annak, hogy miért ne nyerhetnék ismét. Ebben a pillanatban 80 százalék az esélye annak, hogy motorosként folytatom és 20 annak, hogy váltok. Nagyon kemény munkát végeztünk az évek során, így nem akarok hibázni. Mindent alaposan ki kell értékelnem” – nyilatkozta Coma az El Mundo Deportivo című lapnak.
Többen ilyen Toyota Hiluxba várják a motoros klasszist (Fotó: Toyota Imperial)
Számos terepralis forrás azt valószínűsíti, hogy váltás esetén Comát egy Toyota Hilux volánja mögött láthatja majd a közönség. Az idei Dakaron ezüstérmesként záró Giniel de Villiers versenygépét Dél-Afrikában tervezik és építik, ugyanakkor az ottani műhelynek van európai képviselete is: ez a belgiumi székhelyű Overdrive Racing, amely komoly Hilux-armadát versenyeztet, s ahol a koordinátori teendőket Jordi Duran, Coma korábbi KTM-es főnöke látja el. „Tény, hogy sokszor beszélek Jordival, akárcsak az, hogy nyáron meglátogattam az Overdrive-ot, de csak pusztán azért, mert látni akartam, hogy hol dolgoznak. Nem kaptam tőlük ajánlatot és semmi közöm nincs a Toyotához” – cáfolta a motorversenyző a megállapodással kapcsolatos pletykákat.
Eddigi dakaros pályafutására visszatekintve Coma megjegyezte: a legelső Dakar-győzelem a legkülönlegesebb számára, de – mint fogalmazott – „a többi siker közül is mindnek különleges története van”.