Az évnek ez a szakasza a terepralis nemzeti bajnokságokban a versenygépek építésének, felújításának befejezéséről szól. Aki csak tud, reszel és újít: így tesz a portugál André Amaral is, aki tavaly óta egy Mercedes-öszvérrel versenyez.

Amaral gépe az elismert bajnokságok közé tartozó portugál széria egyik legfurcsább gépezete: a pilóta a múltban versenyzett Nissan Navarával és X3-as BMW-vel, 2014 óta viszont egy olyan járgánnyal indul, amelyet az A-osztályos Mercedes ihletett. Mercedes (vagy Mercedes küllemű) terepralis masina rég épült, az pedig, hogy az A-osztály adta az indíttatást, pláne meglepőnek mondható.

A magyar LP Racing boszorkánykonyhájában készülő Porsche Macan apropóján a Tereprali Blog már szót ejtett a magánúton készülő terepralis versenygépek sajátosságairól, s ugyanezt kell ecsetelnünk Amaral verdája kapcsán is: ebben a műfajban nem feltétlenül szükségesek teljes egészében gyári komponensek ahhoz, hogy valaki egy nagy kedvenc márka valamelyik típusával versenyezzen és ezzel a lehetőséggel élt a luzitán pilóta is. Az autót – amelyet háromliteres, duplaturbós dízel szív hajt - tavaly dobták össze és sikerült véghezvinniük azt a nem elhanyagolható fegyvertényt is, hogy megnyerték partnernek a Mercedes egyik legfontosabb portugáliai márkakereskedőjét.

Amaralék a tavalyi szezonban elért 6. helyezés után idén újra a Mercedes Protóval versenyeznek a portugál bajnokságban, de a versenyző szerint komoly átalakításokat hajtottak végre az első idény tapasztalatai alapján: „Továbbfejlesztettük a kocsit, kicseréltük a futóművet egy jobbra, új differenciálműveket használunk és új lesz a váltónk is, ezt a Sadevtől szerezzük be és március közepére érkezik meg. Igyekeztünk az autó összes problémás alkatrészét kicserélni, hogy minél jobb teljesítményt hozhassunk ki a gépből” – mondta az Autosport című portugál lapnak a pilóta, aki arról semmit nem árult el, hogy a T1-es Mercedes Protóval 2015-ben kimerészkednek-e Portugálián kívülre vagy sem.

Fotók: Autosport.pt, André Amaral