Korda Erik és navigátora, Csató Attila repesztette a legjobb időt a tereprali-ob idei negyedik fordulójaként megrendezett Euro-Tools Kupa pénteki rövid, alig több mint 4 kilométer hosszú szuperspeciál szakaszát Bábolna térségében. A HRX-Forddal versenyző párost a Fekete Antal és Tóth György alkotta címvédő magyar bajnokduót követte a Toyota Hilux Overdrive-val.

 

A terepralis tekintetben szűz térség rekkenő hőséggel köszöntötte a nem túl nagy létszámú mezőnyt, ám a Korda-Csató párost ez a legkevésbé sem zavarta. A HRX-Fordot 2 perc 5 másodperc alatt zavarták át a napi penzumon, így 8 másodpercet vertek a Fekete-Tóth egységre. A 3. helyen az előző két hazai futamot megnyerő Fazekas Károly zárt: a BMW X6-ossal versenyző pilóta és navigátora, Szenáki László 10 másodperccel volt lassabb az élen záró duónál.

„Tetszett, rövid volt és jól sikerült. Klíma ugyan van a kocsiban, ami a folytatásban hasznos lehet, de ma jobbnak láttuk nem bekapcsolni, hogy ne fogja vissza a powert” – értékelt Korda Erik. A Fekete-Tóth páros nem is számíthatott klímára, mivel ilyen berendezés nincs a Toyota Hiluxban: „Szinte észre sem vettük, olyan hamar túljutottunk a prológon. Minden rendben, várjuk a folytatást” – fogalmazott a bajnokpáros navigátora. Fazekast meglepte az eredmény, de - mint fogalmazott - „a verseny még csak most kezdődött!”

A 4. pozícióban Fodor Imre zárt: az évadnyitó bugaci futamon, valamint Sárváron is bukással és kieséssel záró győri pilóta a kihagyott gyulai menet után szállt újra ringbe a Ford Ranger Dakarral. A 2013-as magyar bajnok hátránya 16 másodpercnyire rúgott, 5 másodperccel maga mögé utasítva a cseh Hummer-menőt, Tomas Ouredniceket. „Jó érzés volt újra autóba ülni, élveztem és várom a folytatást” – értékelt Fodor, míg Ourednicek nyomatékosította, hogy kifejezetten óvatosan indítottak: „Vannak, akik szerint őrült vagyok, hogy elindultam ezen a futamon, néhány nappal a Baja Aragon előtt, de mit csináljak, ha egyszer imádom a magyar versenyeket? Annyit tudok tenni, hogy próbálok óvatos lenni, szem előtt tartjuk, hogy nem kéne kárt tenni az autóban…”

Az első öt helyezett a szabályoknak megfelelően rajthelyet választott, de ezt nem bonyolították túl, így szombaton a szuperspeciál végeredményének sorrendjében startolnak. Ez elsősorban Korda számára lehet hasznos, neki ugyanis nem kell majd más porában autóznia.

Az autós mezőnyben a 6. helyen zárt Juhász Gábor egy T3-as Klement-Mosquitóval, amellyel az első futamát teljesíti. Az Euro-Tools Kupán ott van a mezőnyben a Qualisport kamionos egysége is, amely kategóriaellenfél híján az autósokhoz viszonyíthatja saját eredményeit. Gyabronka István révén egy induló szerepel a TH-csoportban is, míg az amatőrök Challenge-kategóriájában két gárda küzd egymással: Nyaka Zoltán és Török Ádám – idén immáron harmadszor – egy Jeep Grand Cherokee-val, valamint Kapitány Dorottya és Pánczél Gyöngyi egy Nissan. Az első menet a srácoknak sikerült jobban, akik 42 másodperccel voltak gyorsabbak a hölgyeknek.

Folytatás szombaton hat szelektív szakasszal, egy 42 és 21 kilométer hosszú pályán, minden bizonnyal még a péntekinél is rekkenőbb forróságban.

Euro-Tools Kupa - Szuperspeciál - Autósok

1. Korda Erik – Csató Attila / HRX-Ford – 00:02:05
2. Fekete Antal – Tóth György / Toyota Hilux Overdrive - +00:00:08
3. Fazekas Károly – Szenáki László / BMW X6 - +00:00:10
4. Fodor Imre – Mesterházi Márk / Ford Ranger Dakar - +00:00:16
5. Tomas Ourednicek – Pavel Vaculik / Hummer H3 - +00:00:21
6. Juhász Gábor / Klement Mosquito  - +00:00:46