Július 17-19-én újra egymásnak feszül a tereprali-ob mezőnye: a 2015-ös évad negyedik fordulóját, az Euro-Tools Kupát Bábolna térségében rendezik. Az összecsapáson tovább éleződhet a bajnoki titulusért dúló harc, ráadásul az előző három menethez hasonlóan szerephez juthatnak a sportággal kacérkodó amatőrök: a szervező és a támogatók révén a Challenge kategóriában ezúttal ingyenes lesz az indulás.

 

Bábolna és térsége szűz terület a tereprali világában, arrafelé még nem versenyeztek a műfaj hazai szereplői. A szervizparknak otthont adó Komárom-Esztergom megyei város mellett a több mint 500 kilométer össztávú, 310 kilométernyi szelektív szakaszt magában foglaló derbi olyan helyszíneket is érint majd, mint Komárom, Mocsa, Nagyigmánd, Kisigmánd, Csép, Szákszend, Kocs és Császár. A mezőny - az autósok mellett várhatóan a motorosok, a quadosok és a kamionosok is képviseltetik magukat – egy 42 és egy 21 kilométer hosszú pályán vív majd egymással a Varga Racing Team által szervezett futamon, ahol a pénteki szuperspeciál szakasz után szombaton és vasárnap is hat-hat menetet kell teljesíteni.



„Nagy öröm, hogy új területre léphetünk, ráadásul bátran mondhatom, hogy igazán változatos pályákat sikerült összeállítani az Euro-Tools Kupára” – mondta a szervezésért és az útvonalért felelős, a futamon a versenyigazgatói tisztséget is ellátó Polgár László. „A résztvevők megkapnak mindent, ami sava-borsa a terepralinak. Vannak olyan részek, ahol tízméter széles, tempós, murvás részen halad a pálya nyomvonala, de nem fognak csalódni azok sem, akik a benőtt, rázós, technikásabb szakaszokat kedvelik. Minden adott ahhoz, hogy a bajnokság egy újabb színvonalas megmérettetéssel folytatódjon.”

A szakember méltatta a térség és a támogatók részéről tapasztalt példás hozzáállást is: „Az önkormányzatok részéről minden segítséget megkapunk, ami mindig jól jön és a futam támogatói is igazán nagylelkűek. Nekik köszönhetően például a résztvevőknek egyáltalán nem kell fizetnie szervizterületért és komoly felajánlást tettek az utánpótlást elősegítő idén indult kezdeményezés, a Challenge kategória kapcsán is. Azoknak, akik szeretnék megízlelni a terepralit és rendelkeznek összkerék-hajtású terepjáróval, ezúttal csak az előírásban foglalt minimális követelményrendszernek kell megfelelniük, a részvételük anyagi vonzatát a támogatók finanszírozzák. Ennek köszönhetően arra számítunk, hogy az előző futamon már bemutatkozott Challenge-egységek mellett mások is kedvet kapnak ahhoz, hogy próbára tegyék magukat és összkerekes járgányukat.”



Az „első bálozók” előtt kiváló referencia lesz a magyar bajnokság élbolya. 2011 és 2012 bajnoka, Fazekas Károly mostanában megállíthatatlannak tűnik az idei évre beérett X6-os BMW-vel, amelynek fedélzetén simán nyerte a legutóbbi két hazai futamot, majd egy 9. helyezéssel letette a névjegyét a Világkupa olaszországi futamán is. A formában lendült pilóta 100 ponttal áll a tabella élén, megelőzve a bajnoki címvédő Fekete Antal, Tóth György egységet: a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző tandem roppant balszerencsés volt az utóbbi időben, így Bábolna térségében minden bizonnyal megsokszorozott erővel próbálják majd lefaragni 26 pontnyi hátrányukat. Őket lőtávolból követi a 3.h helyen álló Tomas Ourednicek: az egyre gyorsabb cseh Hummer-pilóta 14 ponttal követi a tavalyi magyar bajnokpárost.

Az Euro-Tools Kupa július 17-én, pénteken 16 órakor kezdődik a rajtceremóniával és a szuperspeciállal szakasszal. A díjátadó ceremóniát vasárnap, 17 órai kezdettel tartják Bábolnán.

Fotók: Fazekas Motorsport, Cseke Tamás