Nem túlzás kijelenteni, hogy ugyanabban a cipőben jár Fekete Antal és navigátora, Tóth György, mint Nasszer Al-Attijah és másodpilótája, Mathieu Baumel. Mindkét páros a listavezetői pozíció megszerzésére hajt a hét végén esedékes Hungarian Baján: míg az X-Raid Mini csúcspárosa a Világkupa ponttáblázatán szeretne az élre törni, addig a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző címvédő bajnokpáros a hazai tabella élére kívánkozik.
A magyar bajnokság menetrendjében a Hungarian Baja háromszoros pontértéket adó fordulóként szerepel, ami esélyt ad a Fekete-Tóth párosnak arra, hogy utolérjék, esetleg egy jó eredménnyel meg is előzzék a jelenleg élen álló korábbi kétszeres bajnok BMW-pilótát, Fazekas Károlyt, akitől 16 egységgel vannak lemaradva. A helyzetet tekintve markáns különbség, hogy míg Al-Attijah és Baumel legfőbb ellenfele, a Toyota-Overdrive kötelékét erősítő címvédő éllovas, Vlagyimir Vasziljev – állítólag egészségügyi okok miatt – nem indul, addig Fazekas ott lesz a mezőnyben, sőt, szokásához híven maximális erőbedobást ígér a Világkupa idei hetedik, számára hazai környezetben, Veszprém térségében tartandó futamára.
„Természetesen tudjuk, hogy sorsdöntő futam elé nézünk, hiszen egyrészt a Hungarian Baja egy háromszoros pontértéket adó verseny, másrészt pedig ezt követően már csak egy futam van hátra a magyar bajnokságban, vagyis nem sok lehetőség kínálkozik a javításra. Ennek ellenére most is higgadt megközelítéssel készülünk a versenyre és nem terhet, sokkal inkább motivációt érzünk, amihez jócskán hozzájárul az is, hogy ez az egyetlen olyan viadal a szezon során, amikor nem csak a hazai versenytársak, hanem a nemzetközi terepralis elit mellett mutathatjuk meg, hogy mit tudunk. Ígérni most sem szeretnénk, legfeljebb annyit, hogy hibamentesen, a tőlünk telhető legjobb tempóban igyekszünk teljesíteni a távot. Meglátjuk, hogy ez mire lesz elég” – mondta bajnokpáros navigátora, a Tereprali Blog állandó szakértője, a Szupergyuriként is emlegetett Tóth György.
Fekete és Tóth kedvezőbb előjellel aligha kezdhetné a hazai Világkupa-futamot: a toyotás egység nagy csatában aratott győzelmet a tereprali-ob legutóbbi futamán, az Euro-Tools Kupán. Inspiráló lehet a páros számára az is, hogy a tavalyi Hungarian Baján is jól szerepeltek, akkor egy roppant erős mezőnyben a 7. helyen szerezték meg.
„Amikor az Euro-Tools Kupa véget ért néhány hete, úgy éreztem, hogy talán még soha nem voltunk olyan jó formában, mint akkor és ott, így szerintem van mire alapoznunk a Hungarian Baján. Mivel a szervező több mint 170 kilométeres szelektív szakaszt jelölt ki, ráadásul az előrejelzések borzalmas forróságot ígérnek, szerintem most fog igazán megmutatkozni, hogy mennyire hasznosak azok a tapasztalatok, amelyeket a tavalyi Marokkó-ralin szereztünk. A mi Toyotánkban nincs klímaberendezés, de jól bírtuk a sivatagi hőséget és azt is, hogy az itthon megszokottnál jóval hosszabb szakaszokon kellett végig koncentráltnak maradnunk. Rajtunk most sem fog múlni” – tette hozzá a másodpilóta.
Az FIA-besorolás tekintetében a Forma-1-es Magyar Nagydíjjal és a WTCC magyar futamával azonos szintű derbi össztávja a kiírás szerint 706 kilométer lesz. A csütörtöki és a péntek délelőtti adminisztratív- és technikai ellenőrzések után a versenyzők egy rövid, 2,5 kilométeres prológot teljesítenek, míg szombaton két, vasárnap pedig egy szelektív szakasz vár a résztvevőkre: a hosszú, 175 kilométeres menetek nyomvonalában szerepel a magyar tereprali kultikus helyszínének számító veszprémi katonai lőtér is.
Fotók: Kollár Attila