Hétfőn, egy 375 kilométeres szelektív szakasszal Zagora térségében elkezdődött a 2015-ös Marokkó-rali, az idei Világkupa-sorozat kilencedik összecsapása. A Dakar-rali legfontosabb főpróbájának számos érdekessége van: először terepralizik a Peugeot kötelékéhez csatlakozó Sebastien Loeb, a szívműtéten átesett címvédő, a toyotás Vlagyimir Vasziljev újabb esélyt kap a Mini listavezetője, Nasszer Al-Attijah ellen és a derbin magyar autósok, motorosok is próbára teszik magukat.
Loeb magyarokkal együtt debütált a Marokkó-ralin
Al-Attijah a Hungarian Baja királya
Nasszer Al-Attijah harmadszor nyert a HunGarian Baján, ami korábban még senkinek sem sikerült, vagyis rekord a magyar világkupa-verseny történetében. Ami azonban talán ennél is fontosabb a katari versenyző számára, hogy a világkupa összetett pontversenyében is átvette a vezetést ezzel a győzelemmel, amelyet látszólag simán szerzett meg, ám elmondása szerint ez korántsem jelenti azt, hogy könnyű lett volna a verseny.
Al-Attijah uralja a Hungarian Baját
Hosszú, forró nap volt. Ugyanakkor élvezetes, izgalmas és eseménydús is - teli ugratókkal, szűk, erdei szakaszokkal, kalandokkal. Az idei Világkupa-sorozat hetedik fordulójaként megrendezett HunGarian Baja szombati versenynapján két, 175 kilométeres szelektív szakaszt teljesített a mezőny.
Megkérdeztük az Overdrive-főnököt: mikor tér vissza a Világkupa címvédője?
Szívműtét: ezzel a rövid indoklással tudatta az Overdrive-Toyota azt a tényt, hogy a Világkupa-sorozat címvédője, Vlagyimir Vasziljev miért nem indul a széria előző, spanyolországi futamán, s miért hagyja ki a hét végén esedékes újabb fordulót, a Hungarian Baját is. A Tereprali Blog csütörtökön megkérdezte az elitalakulat fővezérét, Jean-Marc Fortint is az orosz klasszis rejtélyes problémájáról.
Már csütörtökön is repkedett Nyirádon a terepralis elit
Ugrattak, mintha muszáj lenne. Az a nagy helyzet ugyanis, hogy ezek a srácok nagyon élvezik, amit csinálnak, pedig csütörtökön még csak a HunGarian Baja, a magyar tereprali Világkupa-futam tesztjét tartották meg, vagyis semmi tétje nem volt az egésznek. Talán éppen ezért ért mindenkinek fülig a szája a pályán.