A lengyel Marcin Lukaszewski és Magdalena Duhanik-Persson alkotta BMW-s páros vezet a Duna Aszfalt Kupán, a tereprali-ob Bugac térségében zajló nyitóversenyének fordulatos szombati napja után.
Lukaszewskiéktől már előzetesen is sokat lehetett várni, mivel alig két héttel ezelőtt megnyerték a Közép-európai Zóna Bajnokság nyitófutamát, a Baja Drawskót: a műfaj Európa-bajnokságaként is emlegetett nemzetközi sorozatnak része a Duna Aszfalt Kupa is, a lengyel páros pedig ennek megfelelően rohamozott az újabb pontok reményében. A hazai tekintetben maratoninak mondható, a mezőny által a nap folyamán két ízben is teljesített 110 kilométeres szelektív szakaszon mindkétszer a 2. helyen végeztek, így a zárónap előtt 2 óra 40 perces idővel birtokolják a vezető pozíciót.
A lengyel tandemet a magyar bajnokság címvédő párosa, Fekete Antal és Tóth György követi: a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó a délelőtti menetet megnyerte, délután viszont csak a 4. idővel zártak, így a vasárnapi egyetlen, 94 kilométeres menet előtt 59 másodperc a hátrányuk Lukaszewskiékhez képest. „Komolyabb kockázatvállalás nélkül mentünk egész nap, a vasárnapi záróakkord izgalmasnak ígérkezik” – értékelt a másodpilóta, Tóth György.
A délutáni kört egyébként Korda Erik és Nyírfás Julianna nyerte a HRX-Forddal: a páros délelőtt még csak ismerkedett az első ízben használt versenygéppel, a második körben viszont már meg is énekeltették az új szerzeményt, a szakaszelsőség után pedig a 4. helyen állnak a verseny eddigi legpozitívabb meglepetésének számító lengyel Hummer-pilóta, a profik között az első idényét töltő Piotr Bialkowski mögött.
„Nagyon örülünk a szakaszgyőzelemnek, nagyon kellett már ez a kis siker, mert az elmúlt két évben nem sok részünk volt hasonlóban. Az új beállításokkal érezhetően jobb lett az autó, de még most sem vagyok elégedett. A HRX nem egy kezes bárány, közel sem olyan jóindulatú, mint például a Toyota volt, a nap végére teljesen szétrázott minket Julival, így sokat kell még dolgoznunk a beállításokon, de bízom benne, hogy jó úton járunk” – értékelt a nap végén Korda, aki a dobogót célozza meg.
Korda tavalyi autója, a Nissan Qasqhai is jól: igaz, a versenygép kormánya mögött ezúttal a navigátorként és versenyrendezőként is ismert Garamvölgyi Zoltán ül, aki 3 perccel van lemaradva a HRX-páros mögött.
Ha Bialkowski a pozitív, akkor mindenképpen Fodor Imre a negatív meglepetés eddig a Duna Aszfalt Kupán. 2013 abszolút magyar bajnoka nyerte a pénteki szuperspeciált a Ford Ranger Dakarral, szombaton pedig elsőként rugaszkodott neki a távnak: a győri pilóta a szokásos szélvésztempót produkálta, amikor a szelektív végéhez rendkívül közel leesett a versenygép egyik kereke. „Szinte hihetetlen, hogy amikor történik velem valami, az mindig az adott szakasz végéhez közeledve történik. Tavaly és tavalyelőtt a nagykállói versenyen a győzelmet buktam el karnyújtásnyira a céltól, most pedig kiesés lett a vége. Vizsgáljuk, hogy mi történt, de szinte biztosan az okozta a problémát, hogy igyekeztünk széltében, hosszában jól kihasználni a pályát és túl sokszor vettük érintősra a kanyarokat” – mondta Fodor.
A motoros, quados kategóriában Somfai Mátyás állt az élre az EATV-vel, a mezőny egyetlen versenykamionjának, a Qualisport Scaniájának pedig műszaki gondjai adódtak. Az első szakaszt gond nélkül lehozta a beugró navigátorral, Bognár Józseffel kiegészült egység, Kovács Miklós pilóta és Ács László fedélzeti szerelő, a délutáni szakaszt viszont félbe kellett szakítaniuk.
Állás a Duna Aszfalt Kupa szombati napja után:
1. Marcin Lukaszewski/Magdalena Duhanik-Persson – BMW – 2:40:30
2. Fekete Antal/Tóth György – Toyota Hilux Overdrive +0:00:59
3. Piotr Bialkowski/Artur Kolodziej – Hummer +0:01:15
4. Korda Erik/Nyírfás Julianna – HRX Ford +0:03:08
5. Garamvölgyi Zoltán/Szabó Barbara – Nissan Qashqai +0:06:00