Zajlik az élet a Forma-1-es Abu Dhabi Nagydíjnak otthont adó Yas Marina versenypályán, amelyet ezúttal nem Lewis Hamiltonék, hanem a terepralis Világkupa-sorozat idei második fordulójának résztvevői népesítenek be. Adminisztratív- és technikai gépátvételek, sajtótájékoztatók, tesztek: ahogyan az a nagy könyvben meg van írva…

 

Ahogyan arról korábban is beszámolt a Tereprali Blog, a legnépesebb tábor a sportágat évek óta domináló X-Raid Minié, amely nem kevesebb, mint nyolc egységet állít csatasorba az Abu Dhabi Desert Challenge-en. Aki tehette, gyakorlatozással töltötte a csütörtöki napot: a gárda sivatagi bemelegítésén részt vett az immáron kétszeres Dakar-győztes Nasszer Al-Attijah, Harry Hunt, Stephan Schott, valamint a treburi különítmény kötelékében első ízben színre lépő korábbi síugró-extraklasszis, Adam Malysz is.


Malysz a Toyota-Overdrive és az SMG buggy után választotta a Minit


Semmi kétség afelől, hogy a Mini-bandérium tagjai közül a lengyel szereplését kíséri majd a legnagyobb érdeklődés. A pilóta - aki hazájában terepralisként is legalább annyira népszerű, mint amikor uralta a síugrás világát – elégedettségről számolt be a tréning után. „Mostanáig csak tesztelésen vezettem a Minit, de eljött az ideje annak, hogy élesben is megmérkőzzünk a kiváló ellenfelekkel. Biztosan időre lesz szükség ahhoz, hogy teljes egészében megszokjam az új autót, de bátran mondhatom, hogy a karakterisztikája kedvez a vezetési stílusomnak. Száz százalékot fogunk nyújtani, akárcsak tavaly, amikor a második helyen fejeztük be ezt a futamot” – értékelt a tréning után a lengyel kiválóság.

Mint arra a Malysz-Mini együttműködésről szóló, nemrégiben megejtett bejelentés is rámutatott, a pilóta és navigátora, Rafal Marton a teljes Világkupa-szezont az X-Raid kötelékében tölti és Minivel indulnak a 2016-os Dakaron is. Mint a pilótához közel álló forrásból a Tereprali Blog megtudta, a Red Bull és a többi partner számára zsebbenyúlós a mutatvány: a projekt állítólag közel 4 millió dollárt kóstál, márpedig ez arra utal, hogy az energiaital-konszern és a többi támogató tényleg nagyon szeretné, ha Malysz lenne a legnépszerűbb tereprali-összecsapás történetében az első kelet-európai autós győztes. 


Perin csendes fickó, de igazi legenda a terepraliban


Tartogatott egy bejelentést is a Mini-különítmény Abu Dhabira, ott derült ki ugyanis, hogy a gárda kötelékét erősítő veterán navigátor, Michel Perin lezárja versenyzői pályafutását. Az 58 éves francia négy ízben nyert Dakart másodpilótaként: 1994-től 1996-ig fékezhetetlenek voltak a szintén francia pilótával, Pierre Lartigue-gal, legutóbb pedig 2014-ben ünnepelhetett Dakar-elsőséget Nani Roma társaként. Sven Quandt tulajdonos-csapatfőnök tájékoztatása szerint Perint állományban tartják: a szakember tanácsadóként, a versenyzőpárosok mentoraként, valamint az FIA-val kapcsolatos ügyek felelőseként a menedzsment tagja lesz.


Szalay és a beugró navigátor, Fabian Lurquin


Az autós kategóriában a magyar színeket képviselő Opel Dakar Team számára is mozgalmas napok ezek. Az Africa Race-en elszenvedett bukása óta először versenyző Szalay Balázs – akinek egy belga navigátor, Fabian Lurquin diktálja majd az itinert – állandó társával, Bunkoczi Lászlóval és a Mokka-versenygéppel együtt a helyi Opel-képviselet által szervezett sajtótájékoztatón vett részt, a pénteki kötelező tennivalók után pedig a gárda egy része a pálya szomszédságában található Ferrari World felé vette az irányt, míg a pilóta a Sheik Zayed mecsetet nézte meg magának. 


Ezúttal a terepralisoké a Yas Marina versenypálya


A száguldás szombaton kezdődik, a Yas Marina aszfaltcsíkon: a szuperspeciál hossza 2 kilométer lesz, az első tíz helyezett rajthelyet választ magának a vasárnapi folytatásra, a többiek pedig az eredménylista sorrendjének megfelelős rajtolnak. A 2100 kilométer össztávú megmérettetés április 2-án, azaz jövő csütörtökön zárul – szintén a Yas Marina komplexumában.

Fotók: X-Raid, Abu Dhabi Desert Challenge, Opel Dakar Team